艁adowanie zawarto艣ci.
Prosz臋 czeka膰.

menu

Shopping Cart

605 26 26 80

szkolenia@viva-communications.pl

Shopping Cart

view cart

Komunikacja interpersonalna

Jako艣膰 komunikacji, czy to w zespole najwy偶szego Managementu, w relacjach prze艂o偶ony podw艂adny, czy w rodzinie wsr贸d najbli偶szych聽–聽to najwa偶niejszy element koegzystencji. Decyduje on o jej komforcie i jest najwa偶niejszym parametrem naszego 偶ycia. Cz臋sto nie zdajemy sobie z tego zupe艂nie sprawy. Czy mo偶emy na sobie wzajemnie polega膰, na czym opiera膰 wzajemne zaufanie, jak wa偶na jest lojalno艣膰 i prawdziwe niewymuszone partnerstwo… Co znaczy by膰 partnerem ale i szefem, jak nie tworzy膰 niepotrzebnego dystansu –聽a budowa膰 szacunek i presti偶 – to g艂贸wna linia moich szkole艅 i spotka艅.

Serdecznie zapraszam !

Janusz Cymanek


Komunikacja interpersonalna jest podstaw膮 stosunk贸w mi臋dzyludzkich.

Umo偶liwia ona przekazywanie informacji o swoich potrzebach i oczekiwaniach oraz w r贸wnej mierze i na r贸wnych prawach – odbi贸r takich informacji od innych cz艂onk贸w spo艂eczno艣ci.

S艂ownik PWN podaje nast臋puj膮c膮 jej definicj臋:

komunikacja interpersonalna – podejmowanie w okre艣lonym kontek艣cie wymiany werbalnych i pozawerbalnych sygna艂贸w w celu osi膮gni臋cia lepszego poziomu wsp贸艂dzia艂ania lub pog艂臋biania wi臋zi mi臋dzyludzkich;

Komunikujemy si臋 na ka偶dej p艂aszczy藕nie 偶ycia. Dobra komunikacja pomaga w budowaniu udanego zwi膮zku, utrzymywania wi臋zi rodzinnych i towarzyskich.

Nie wolno zapomina膰, 偶e jest r贸wnie wa偶na w kontaktach biznesowych, tak z partnerami, jak i wsp贸艂pracownikami czy podw艂adnymi.

Obecnie cz臋sto w 偶yciu zawodowym bezpo艣redni kontakt zast臋powany jest komunikowaniem si臋 z wykorzystaniem medi贸w elektronicznych – wiadomo艣ci email, firmowych portali intranetowych. Zdarza si臋, 偶e w nawet stosunkowo niewielkich firmach niekt贸rzy podw艂adni nigdy nie rozmawiali z osobami zarz膮dzaj膮cymi firm膮. R贸wnie偶 osoby piastuj膮ce najwy偶sze stanowiska w firmie nieustannie ze sob膮 konkuruj膮, nie potrafi膮c jednocze艣nie efektywnie ze sob膮 wsp贸艂pracowa膰 w celu osi膮gni臋cia wsp贸lnego celu dla dobra przedsi臋biorstwa. Takie zaburzenia nie pozwalaj膮 identyfikowa膰 si臋 pracownikom z firm膮, brakuje im motywacji i poczucia lojalno艣ci. Szef, kt贸ry tylko wymaga, przekazuj膮c jednostronne komunikaty o swoich oczekiwaniach, nie jest autorytetem. Niedostrzegany pracownik traci pierwotny zapa艂 do pracy i samorozwoju, przestaje by膰 efektywny, boryka si臋 z problemem wypalenia zawodowego.

Dlatego tak wa偶ne jest rozmawia膰 ze sob膮. Nie tylko m贸wi膰, ale uwa偶nie s艂ucha膰 wsp贸艂pracownik贸w. Zwraca膰 uwag臋 nie tylko na ich s艂owa, ale r贸wnie偶 zachowanie, mimik臋, tzw. komunikacj臋 niewerbaln膮, By膰 otwartym na to, co rozm贸wca chce przekaza膰. S艂ucha膰 uwa偶nie, a nie wybi贸rczo.

Pr贸buj膮c zwalczy膰 ewentualne uprzedzenia mo偶na pozna膰 drugiego cz艂owieka, pozwalaj膮c mu przekaza膰 swoje idee mo偶na wiele wsp贸lnie osi膮gn膮膰.

Jedn膮 z podstawowych za艂o偶e艅 szkolenia, kt贸re Pa艅stwu proponuj臋, jest, poza teoretyczn膮 cz臋艣ci膮 dotycz膮c膮 psychologicznych aspekt贸w komunikacji spo艂ecznej w zarz膮dzaniu firm膮, r贸wnie偶 szeroko poj臋ta integracja os贸b zarz膮dzaj膮cych firm膮. Uwa偶am bowiem, 偶e tylko wsp贸lne dzia艂anie dobrze wsp贸艂pracuj膮cych ze sob膮 os贸b gwarantuje sukces.